SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue42The recognition of the children migrant's project and the exploitation of the parental network in taking over the unaccompained minors migrants: the evolution of the care in the Municipality of Cremona (2005 - 2011)Construction of the identities of young people of immigrant origin in Europe: results from an European Project author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


REMHU: Revista Interdisciplinar da Mobilidade Humana

Print version ISSN 1980-8585

Abstract

LEMAIRE, Eva. A integração escolar de menores separados: uma comparação entre as situações em França e Quebec. REMHU, Rev. Interdiscip. Mobil. Hum. [online]. 2014, vol.22, n.42, pp.113-132. ISSN 1980-8585.  https://doi.org/10.1590/S1980-85852014000100008.

Este artigo se propõe de investigar as experiências educacionais de trinta e duas crianças separadas (menores não acompanhados em busca de refúgio) em duas regiões distintas: a região Ile-de-France (Paris) da França e da província de Quebec, no Canadá. O estudo permite uma melhor compreensão do papel e do lugar que a educação tem no processo de integração destes jovens migrantes vulneráveis.

Keywords : crianças em situação de perigo; imigração; menores não acompanhados.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License