Acessibilidade / Reportar erro

NOTIONS OF IDENTITY OF SCHOOL PHYSICAL EDUCATION IN THE CONSTRUCTION OF OLYMPIC EDUCATION COURSEWARE

NOÇÕES DE IDENTIDADE DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR NA CONSTRUÇÃO DE MATERIAL DIDÁTICO DE EDUCAÇÃO OLÍMPICA

ABSTRACT

This article, based on a new theoretical approach, focuses on data from Basso11. Basso F. Valores em jogos: possibilidades de uma Educação Olímpica na Educação Física escolar. [Dissertaçãode Mestradoem Educação Física]. Vitória: Universidade Federal do Espírito Santo.Programa de Pós-Graduação em Educação Física; 2012., the primary objective of which was to qualitatively validate courseware on Olympic Education. Specifically, notes made by teachers involved in validating the courseware are analysed, in particular where they point to the need for a greater number of practical activities in the courseware. The concepts of Santos22. Santos BS. Modernidade, identidade e a cultura de fronteira. Tempo Soc1993;5(1-2):31-52. and Hall33. Hall S. A identidade cultura na pós-modernidade. 11. ed. Rio de Janeiro: DP&A; 2006. that address the issue of identity by difference are used in this analysis. Those authors' work will be used as a basis to analyse the notion of identity attributed to the discipline of physical education in the teachers' notes and the consequence of this identity for the construction of Olympic Education courseware for this curriculum component.

Keywords:
Physical education; Identity; Olympic education

Universidade Estadual de Maringá Avenida Colombo, 5790 - cep: 87020-900 - tel: 44 3011 4315 - Maringá - PR - Brazil
E-mail: revdef@uem.br