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Trans/Form/Ação, Volume: 46, Número: spe, Publicado: 2023
  • Presentation Editorial

    Alves, Marcos Antonio
  • Investigação sobre as contramedidas para o desenvolvimento da educação ecológica da civilização nas escolas no contexto da diversidade cultural Articles

    Chang, Bingyu; Liu, Xiaodan; Xian, Chao

    Resumo em Português:

    Resumo: A civilização ecológica é uma forma de civilização e possui valores culturais. No processo de desenvolvimento econômico e social, devido às diferenças nas práticas sociais, diferentes países, regiões e grupos étnicos são forçados a diferir em sua compreensão da conotação da civilização ecológica e de sua expressão externa. No contexto da diversidade cultural, o desenvolvimento da educação da civilização ecológica na China é um projeto sistemático de longo prazo, que requer a participação conjunta do povo, e pode, de modo geral, ser realizado em três níveis, incluindo o nível social, o nível nacional e o nível escolar. O presente artigo argumenta que toda a sociedade é o solo para desenvolver a educação da civilização ecológica; na China, o governo é a garantia externa e as escolas são o principal campo de batalha. Nesse sentido, o governo confia essencialmente nas escolas para alcançar o objetivo da educação da civilização ecológica. Portanto, o presente artigo se concentrará no nível escolar, baseado na diversidade cultural dos dias atuais, para discutir as contramedidas para o desenvolvimento da educação da civilização ecológica, na China, que inclui o sistema de metas, professores, estudantes, currículo, metodologia e meio ambiente. Além disso, o presente artigo toma a região de Sichuan-Tibet e a cidade de Tianjin como exemplos para elaborar as ações específicas de integração da cultura ecológica étnica com a educação da civilização ecológica nas escolas.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Ecological civilization is a form of civilization and has cultural values. In the process of economic and social development, different countries, regions and ethnic groups are bound to differ in their understanding of the connotation of ecological civilization and its external expression due to differences in social practices. In the context of cultural diversity, the development of ecological civilization education in China is a long-term systematic project, which requires all people’s participation, and can generally be carried out at three levels, including the social level, the national level and the school level. This paper argues that the whole society is the soil for developing ecological civilization education in China, the government is the external guarantee, the schools are the main battlefield and the government mainly relies on schools to achieve the goal of ecological civilization education. Therefore, this paper will focus on the school level to discuss the countermeasures for the development of ecological civilization education in China in the present day of cultural diversity, which includes the goal system, teachers, students, curriculum, methodology and environment. Besides, this article takes Sichuan-Tibet region and Tianjin city as examples to elaborate the specific actions of integrating ethnic ecological culture into ecological civilization education in schools.
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    Yu, Qianqian
  • Pesquisa sobre o modo de treinamento integrado de ensino superior de artes para surdos Artigos

    Liu, Fangfang

    Resumo em Português:

    Resumo: Uma das medidas mais significativas do progresso de uma nação, no fornecimento de educação para pessoas com deficiências, bem como uma medida de quão bem seus sistemas de apoio operam e quão longe a sociedade se encontra, em seu desenvolvimento social, é o crescimento do ensino superior para pessoas com deficiências. Os resultados indicaram que os alunos surdos com experiência escolar geral apresentaram melhor adaptabilidade. O modelo de integração era mais adequado para aumentar a conscientização dos alunos surdos sobre a interação social e a adaptabilidade escolar. Ademais, os alunos surdos tinham uma demanda maior por orientação profissional. No entanto, é importante observar que o modelo de treinamento de integração ainda possui espaço para aprimoramentos. Com base nos resultados das referidas pesquisas e nos problemas da prática, o presente artigo apresenta as sugestões e pareceres de contramedidas correspondentes. O artigo sugere que devemos construir um modelo educativo de integração baseado no conceito “trindade”, orientado para talentos socialmente integrados em aplicações artísticas, aperfeiçoar o sistema de gestão da educação de integração, melhorar o sistema de apoio ao aprendizado de estudantes universitários surdos sob a liderança da escola, modificar e reconstruir o sistema curricular de integração das áreas de arte e artesanato e fortalecer o apoio e a orientação da sociedade para a construção de um ambiente de integração.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: The development of higher education for the disabled is one of the most important indicators of the development of education for the disabled in a country, whether the support policies are perfect, and whether the social civilization is advanced. The results showed that deaf students with general school experience had better adaptive ability The integration model was more conducive to improve deaf students’ school adaptive ability and social interaction awareness. The deaf students had higher demand for professional guidance and there is room for further improvement of the integration-training model. Based on the above research results and the problems in practice, this paper gives the corresponding countermeasure suggestions. The paper suggests that we should build a “trinity” integration education model oriented to socially integrated talents in art applications and improve the management system of integration education We should also improve the deaf college students’ learning support system under the leadership of the school, modify and reconstruct the integration curriculum system of arts and crafts majors, and strengthen the support and guidance of the society for the construction of integration environment.
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    Shao, Hui
  • Marxist view on global political economy and new market trends Articles

    Zhang, Fengrong; Xiao, Qianwen

    Resumo em Espanhol:

    Resumen: Desde el principio ha sido muy obvio que el capitalismo es un tipo de empresa engañosa. Por otro lado, el capitalismo ha estado vinculado a la acumulación masiva de riqueza. Como se indica, el capitalismo ha estado vinculado a la explotación, a una creciente desigualdad de la riqueza, a colapsos económicos y a conflictos internacionales. La economía política ha estudiado durante mucho tiempo cómo interactúan las dos caras del capitalismo. ¿Es posible arreglar los problemas del capitalismo preservando sus beneficios, como afirman sus partidarios? Algunos anticapitalistas sostienen que limitar o eliminar el capitalismo es la única manera de acabar con él. La teoría tendrá el mayor impacto en el resultado de esta situación. Los economistas ven los mercados como un lugar en el que todos reciben un trato justo a la hora de valorar y recompensar las contribuciones económicas a la sociedad. El reino del mercado, en vez de culpar los defectos sociales e individuales de manera global, culpa la carencia del individuo manera particular. La clave para formular una predicción sólida de la caída del orden actual es la tesis marxiana de que las relaciones de producción constituyen la base de toda civilización. En otras palabras, las estructuras de clase sustentan las instituciones políticas, culturales e ideológicas. De ello se desprende que una sociedad postcapitalista sólo puede desarrollarse en la medida en que surjan nuevas relaciones de producción, o de clase (o más exactamente, relaciones “sin clases”). De forma similar a cómo surgieron nuevas relaciones económicas a lo largo del tiempo cuando Europa pasó de una sociedad feudal al capitalismo industrial, y cómo se construyeron nuevas sociedades sobre estos sistemas, en las próximas generaciones surgirán nuevas manifestaciones de crecimiento masivo de la producción para que la especie humana experimente menos épocas de crisis económica. A finales de 2007, la economía mundial se desplomó rápidamente, obligando a los bancos a declararse en quiebra y a necesitar rescates gubernamentales. La principal idea errónea de las economías de mercado, que se autorregulan de forma natural, quedó rebatida. La catástrofe brindó la oportunidad a los individuos de reevaluar cuestiones de larga data que habían quedado sin resolver porque desafió las nociones preconcebidas. La obra fundamental de Marx, “El Capital”, según las librerías de todo el mundo, tuvo un espectacular aumento de ventas tras la crisis. En algunos aspectos, el marxismo parece estar regresando. Debido a la tradición crítica que creó, que abarca las humanidades y las ciencias sociales, el marxismo no puede entenderse adecuadamente dentro del marco del siglo XIX. Marx fue capaz de influir en el agua que bebemos y en el aire que respiramos incluso en lugares donde fue rechazado. El marxismo es omnipresente, como han demostrado las dos primeras décadas del siglo XXI. Mientras sirvan de catalizadores para el bienestar y el desarrollo de la sociedad, las tendencias económicas contemporáneas como el espíritu empresarial y la libre empresa no son desalentadas por el marxismo moderno.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: Capitalism was always dishonest. However, capitalism has generated massive wealth. Capitalism has been linked to exploitation, wealth inequality, economic collapse, and world strife. Political economy has studied capitalism’s multiple faces. Can capitalism’s problems be eliminated while retaining its benefits, as proponents claim? Capitalism can only be eliminated by limiting or abolishing it, say some critics. This issue’s outcome is largely influenced by theory. Economists believe markets are fair for assessing and rewarding economic contributions to society. Individual inadequacy, not market dominance, causes social and individual problems. The Marxian notion that production relations underpin every society is the key to understanding the contemporary breakdown of order. Class structures sustain political, cultural, and ideological institutions. New production relations, or “no class” interactions, are needed to create a postcapitalist society. Just as new economic relationships arose over the centuries during Europe’s transition from feudalism to industrial capitalism, and a new society developed on the foundation of these systems, so new manifestations of monumental growth in production will evolve in the coming generations to reduce crisis-stricken times. Banks needed a rescue after the global economy collapsed in late 2007. Market economies are not self-regulating. Since it upended traditional patterns of thinking, the disaster allowed people to reconsider long-standing issues that had never been resolved. After the crisis, Marx’s “Capital” sold well worldwide, according to booksellers. Marxism is making a return. Due to its critical legacy in the humanities and social sciences, Marxism cannot be confined in a 19th-century framework. Marx permeated our water and air even while he was rejected. Marxism is everywhere in the 21st century. Modern Marxism supports entrepreneurship and free enterprise if they improve society.
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    CHENG R., CHENG
  • A Study of the styles and characteristics of basic music theory textbooks in China in the past 100 years Articles

    Yu, Feng; Zhang, Qiming; Thuy, Pham Minh

    Resumo em Espanhol:

    Resumen: Debido a varias razones históricas y realistas, el desarrollo de la teoríeorlsica de la mlsica en China se queda atrátrra cuanto al sistema de enseñanza, el contenido de la enseñanza y otros aspectos. Es una tarea importante para los trabajadores chinos de la misica revisar o complementar la teoríeorteorntar sica actual y los libros de texto relacionados, y luego construir un sistema de disciplina de la teoríeorla teordesica en China. Este artículo sintetiza las teoríeorreorr educacióducacirr las tehistoria de la m sica, la cultura musical, la morfologíorfolog, la otras disciplinas relacionadas, utiliza valores científicos, objetivos y racionales y conceptos holísticos y comprensivos, toma el desarrollo de la educacióducaciedteoríeoracieducacsica de China como objeto de investigaciónvesttoma la historia como espejo para seguir considerando y prospectar la construccióonstrusistema de disciplina de la teoríeorla teordesica de China. Los fundamentos de la mtsica china pueden dividirse, a grandes rasgos, en tres periodos: (1) desde principios del siglo XX hasta la fundacióundacita la blica Popular China; (2) desde ese momento hasta el periodo de reforma y apertura; y (3) desde el periodo de reforma y apertura hasta la actualidad. La teoríeor teord. La teord. evolucionóvoluciond. La teord. Lfundacióundaciond. Lblica Popular China a travéravulun proceso de aceptaciócepasiva y absorcióbsactiva, como puede observarse en el desarrollo de la enseñanza de la teoríeorla teorde la ene lasica china y sus materiales didrcticos. La teoríeor teora teordidiales dpropagórprincipalmente desde el palacio a la iglesia, luego a las escuelas y finalmente a la sociedad. Como resultado, la enseñanza de la teoría musical china evolucionóvprogresivamente hacia un sistema menor mayor como modo dominante, y los fundamentos de la mtsica china se desviaron gradualmente. Tras el establecimiento de la Repiblica Popular China, la investigaciónvestigaciina, lprofundizado, lo que ha beneficiado el crecimiento de la disciplina de la teoríeorla teorbásica, que ahora se dirige hacia la diversificacióiversifprofundidad. El desarrollo de la teoríeorla teorde la teor teor de la tecontado con la ayuda de varios music musicusieducadores musicales de diversos campos académicos y puntos de vista de la investigaciónvestimodelo ideal de la construccióonstruccdisciplina de la teoríeorla teorde la teoconcibe sobre la base del principio de “combinar la historia con la teoríeor la tpeinar el desarrollo de la teoríeorla teordesica en China. Este modelo fomenta la integracióntegraciteoríeorgracirasica tradicional y la teoríeora teorlsica moderna desde una perspectiva diacrónica, refuerza la unidad del padel pal pmundo en la teoríeorla teorsica bcsica desde una perspectiva sincrónica, y presta atenciótenciiaconnotacióonnotacitecnología en su conjunto.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: Due to various historical and realistic reasons, the development of basic music theory in China lags behind in the teaching system, teaching content and other aspects. It is an important task for Chinese music workers to revise or supplement the current basic music theory and related textbooks and then build a discipline system of basic music theory in China. This paper synthesizes the theories of music education and music history, music culture, music morphology and other related disciplines. It uses scientific, objective and rational values and holistic and comprehensive concepts. It takes the development of the basic music theory education of China as the research object and takes history as a mirror to further consider and prospect the construction of the basic music theory discipline system of China. The basic theory of Chinese Music can be roughly divided into three stages: (1) The basic music theory from the early 20th century to the founding of the People’s Republic of China; (2) From the founding of the People’s Republic of China to the period of reform and opening up; (3) Basic music theory compiled and published since the reform and opening up. It can be seen, from the development of the basic theory education of Chinese Music and its teaching materials, that the development of western music theory in China, before the founding of the People’s Republic of China, was a process from passive acceptance to active absorption. The scope of spreading western music theory was from the palace to the church, then to the school, and, finally, to the society, which made the music theory teaching in China gradually develop into a major and minor system as the leading mode. The basic theory of Chinese Music gradually deviated from its own track. With the deepening of music research after the founding of the People’s Republic of China, the discipline development of basic music theory has witnessed a prosperous situation, and the construction of basic music theory is moving towards the direction of diversification and deepening. Many musicologists and music educators have made contributions to the construction of basic music theory in China from different disciplines and research perspectives. Based on the principle of “combining history with the theory” and combing the development of basic music theory in China, the ideal model of Chinese music theory discipline construction is conceived to promote the integration between traditional music theory and modern music theory from a diachronic perspective What is relevant to strengthen the unity of the nation and the world in basic music theory from a synchronic perspective, and to pay attention to the connotation of technology and culture in music theory teaching. But also to strengthen the scientific and logical concept in music theory textbooks.
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    QIAO, YUKUN
  • A Study on the Ancient theater of official house in The Taihang mountain area of North Henan Province in China Articles

    Peng, Hengli; Li, Hanwen

    Resumo em Italiano:

    Riassunto: L’antico teatro della Casa Ufficiale è un antico teatro esistente nell’area Montuosa del Taihang nella Provincia dell’Henan Settentrionale, il quale nacque nel periodo centrale della Dinastia Qing. L’aspetto dell’antico teatro della Casa Ufficiale è legato all’ambiente naturale locale, alla cultura popolare e alla produttività agricola. Ci sono otto antiche fasi della casa ufficiale nell’area Montuosa del Taihang nella Provincia dell’Henan Settentrionale, che forniscono prove fisiche per lo studio del dramma teatrale popolare nell’area Montuosa del Taihang durante la dinastia Qing. Le iscrizioni sulle stele e sul palcoscenico dell’opera tradizionale cinese riflettono alcune caratteristiche del dramma teatrale rappresentato dai funzionari fin dalla dinastia Qing in Cina. I tipi di opere eseguite sono opere locali, le quali rappresentano dei preziosi materiali per lo studio storico. In una certa misura, è possibile ricostruire il percorso lo sviluppo regionale della società, della cultura e della vita quotidiana locale.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: As a particular type of ancient Chinese theater, talented theater of official house was mainly found in the Taihang Mountain area, in North Henan Province, which was formed in the middle of the Qing Dynasty. The appearance of it is related to the local natural environment, folk culture and agricultural productivity. Through field investigation, it is found that there are eight existing theaters in the Taihang Mountain area of North Henan Province; among which three ones are newly discovered that have not been documented by the academic circle before, as well as several traditional Chinese opera steles and wall inscriptions. This is the first time the academic circle discloses relevant data and information. These provide physical evidence the performance of the village opera in the Taihang Mountain area of the Qing Dynasty, in China. Especially the inscriptions on the steles and the stage wall can reflect some features of the local opera performance since the Qing Dynasty, such as the type, time, troupe, and so on. To some extent, the richness of these ancient theaters of official house, with the architectural styles of ancient Chinese opera, has a significant value related to historical material and cultural relics. The first-hand data obtained in the investigation will also provide the latest research materials on ancient Chinese opera and theater architecture.
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    Xu, Baohong
  • Como os voluntários do Corpo da Paz influenciam os Estados Unidos: uma análise baseada no pragmatismo Articles

    Ye, Long; Liao, Zhihua; Yu, Yuanyuan

    Resumo em Português:

    Resumo: Do ponto de vista da filosofia diplomática pragmática, o Corpo da Paz pode beneficiar os Estados Unidos. É uma importante razão pela qual conseguiu receber apoio doméstico, nos Estados Unidos. Por meio da experiência de aculturação de voluntários, promove intercâmbios culturais entre os Estados Unidos e os países anfitriões, e aumenta a conscientização da sociedade americana sobre os países do Terceiro Mundo, que é o verdadeiro valor do Corpo da Paz, na perspectiva dos interesses americanos. Como membros da sociedade americana, os voluntários do Corpo de Paz obtêm, no país anfitrião, uma compreensão abrangente e profunda do Terceiro Mundo, o que não é apenas uma parte importante para melhorar a conscientização da sociedade americana sobre o Terceiro Mundo, mas também uma importante ponte para difundir essa consciência, nos Estados Unidos. Quando os voluntários retornarem aos Estados Unidos, depois de terminarem seu serviço, eles levarão sua compreensão do Terceiro Mundo para diferentes indústrias e campos da sociedade doméstica americana. Entre eles, a educação e a diplomacia americanas são as mais afetadas. Estes são de grande importância para melhorar a visão internacional e a conscientização da educação americana e a confiabilidade da política externa americana.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: From the perspective of pragmatic diplomatic philosophy, Peace Corps can benefit the United States, which is an important reason for the domestic support it receives within the United States. Through the volunteers’ acculturation experience, cultural exchanges between the United States and host countries are promoted and the awareness of the American society about the Third World countries is raised, which is the true value of the Peace Corps from the perspective of American interests. As members of American society, Peace Corps volunteers gain a comprehensive and in-depth understanding of the Third World in their host countries, which is not only an important part of improving the awareness of the American society the Third World, but is also an important bridge to spread this awareness in the United States. When volunteers return to the United States after finishing their service, they bring their understanding of the Third World to different industries and fields in American domestic society. Among them, American education and diplomacy are mostly affected. These are of great significance in improving the international vision and awareness of American education and the reliability of American foreign policy.
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    Li, Zhi
  • O Pensamento de Mao Tsé-Tung e a Construção Ideológica Socialista Articles

    Zhang, Min; Zong, Haiyong; Zeen, David

    Resumo em Português:

    Resumo: A prática de 70 anos da Nova China mostra que nosso Partido tem, de forma permanente, valorizado e fortalecido a liderança do trabalho ideológico, fator essencial para que a nação chinesa consiga o salto de rica e poderosa, e consolide continuamente a posição dominante do partido. As sucessivas lideranças coletivas do partido exploraram e inovaram a teoria da ideologia socialista em diferentes períodos da história da China, em vista da situação internacional e doméstica, fornecendo ao PCCh uma base teórica científica e diretrizes de ação para romper as barreiras ideológicas em sua regra de longo prazo. Mao Tsé-Tung fez contribuições históricas significativas para explorar o caminho para o novo socialismo chinês, projeto institucional, inovação teórica e construção ideológica. O objetivo deste estudo é combinar os princípios básicos marxismo com a realidade específica da China, apresentar de forma criativa os princípios básicos e as direções básicas da construção da ideología nacional e elaborar sistematicamente a conotação essencial, a ideologia orientadora, os objetivos primários, a natureza fundamental e o camino de realização da construção da ideología socialista. Este estudo mostra que o primeiro salto teórico da localização da ideología marxista na China lançou uma base sólida para construir um país científico e completo e um sistema ideológico nacional científico e completo.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: The 70-year practice of New China shows that our party has, permanently, attached importance and strengthened the leadership of ideological work, which is an essential factor for the Chinese nation to achieve the leap from standing, wealthy to powerful, and consolidate continuously the ruling position of the party. The successive leadership collectives of the party have explored and innovated the theory of socialist ideology in different periods of the history of China in light of the international and domestic situation, providing the CPC with a scientific theoretical basis and action guidelines for breaking through ideological barriers in its long-term rule. Mao Zedong made significant historical contributions to explore the road to new Chinese socialism, institutional design, theoretical innovation and ideological construction. The purpose of this study is to combine the basic principles of Marxism with the specific reality of China, creatively put forward the basic principles and basic directions of national ideology construction, and systematically elaborate the essential connotation, guiding ideology, primary objectives, fundamental nature and realization path of socialist ideology construction. This study shows that the first theoretical leap of the localization of Marxist ideology in China has laid a solid foundation to build a scientific and complete country and a scientific and complete national ideology system.
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    Cao, Renjun
  • Metodologia de desenho cultural a partir da perspectiva da filosofia cultural: um caso de ningbo Articles

    Zuyao, Wang; Xin, Jia; Song, Qiao

    Resumo em Português:

    Résumé: O design cultural integra o conteúdo cultural no processo de design. É um meio importante para perceber a inovação da cultura tradicional na herança. O comportamento do design cultural é sutilmente influenciado pela filosofia cultural. Especificamente, a análise do ambiente cultural, a associação semântica cultural e a extração de imagens culturais, na perspectiva da filosofia cultural, ajudam a perceber a explicitação do conhecimento implícito no processo de codificação e decodificação de genes culturais. Selecionamos Ningbo como uma amostra, aprofundamos os genes culturais regionais, exploramos o modelo de geração de design cultural e ainda propusemos a estrutura para a construção de um sistema de serviços de conhecimento de design cultural para fornecer orientação metodológica, para a prática de design cultural regional, a fim de construir capacidades de design cultural sustentável.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: Cultural design integrates cultural content into the design process. It is an important means to realize the innovation of traditional culture in inheritance. Cultural design behavior is subtly influenced by cultural philosophy. Specifically, cultural environment analysis, cultural semantic association and cultural imagery extraction, from the perspective of cultural philosophy, are helpful in realizing the explicitness of designers’ implicit knowledge in the process of encoding and decoding cultural genes. We select Ningbo as a sample to deeply mine the regional cultural genes, explore the generation mode of cultural design, and further propose a framework for building a cultural design knowledge service system. So as to provide methodological guidance for regional cultural design practice to build sustainable cultural design capabilities.
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    Ma, Tao
  • The evolution and spread of the image of "Nagas Bathing Siddhartha" in Buddhism Art Artigos

    Liu, Xiaodan; Xia, Huiwen; Ma, Tao; Dang, Qi

    Resumo em Francês:

    Résumé: L’image du “Dragon baignant le prince” est un thème important dans l’art bouddhique. L’image est née en Inde, et pendant le processus de propagation du bouddhisme vers l’est, elle est apparue dans le Xinjiang, le Gansu, le Qinghai, le Shanxi, le Shaanxi, le Henan, le Shandong, le Jiangsu, le Sichuan, le Tibet et d’autres endroits en Chine. Cependant, la forme et le contenu de ces images sont différents selon les régions et les périodes. L’étude de cette différence est non seulement propice à la compréhension du processus de sinisation de l’art bouddhiste indien, mais approfondit également la compréhension du contenu spécifique de l’échange de l’art bouddhiste l’art entre la Chine et l’Inde.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: The image of the “Nagas Bathing Siddhartha”, an important theme in Buddhist art, was produced in India and has appeared successively in Xinjiang, Gansu, Qinghai, Shanxi, Shaanxi, Henan, Shandong, Jiangsu, Sichuan, Tibet and other places in China during the process of Buddhism spreading to the east. However, its forms and contents differ in different regions and different periods. Therefore, it is conducive to understand the sinicization process of Indian Buddhist art and can deepen the understanding of the specific contents of Buddhist art exchanges to study the differences. The innovative point of view of this paper is that the distribution of “Nagas Bathing Siddhartha” is “regional,” and the variation of its style reflects the route and regional characteristics of Buddhist transmission.
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    Tong, Jie
  • Como devemos pensar sobre a prosperidade comum e seus desafios no contexto da capitalização? Articles

    Cui, Zhanmin; Liao, Zhihua; Luo, Yuxiao

    Resumo em Português:

    Resumo: A China promove ativamente a prosperidade comum e resolve a contradição do desequilíbrio do desenvolvimento. A capitalização tornou-se o pano de fundo da prosperidade comum. Como entender as mudanças na conotação da prosperidade comum e seus fatores de influência, no contexto da capitalização, tornou-se o tema deste artigo. Acredita-se que o desequilíbrio entre ativos e renda do trabalho e a nova forma de geração de valor são as razões pelas quais a prosperidade comum é difícil de alcançar. A fim de provar a racionalidade dessa conclusão, este artigo examina a questão da capitalização a partir da perspectiva crítica da economia política marxista e toma o caso de capitalização da China como um exemplo para explorar os desafios práticos e os desafios ideológicos enfrentados pela prosperidade comum. Este texto analisa uma nova forma de fetichismo - a essência do fetichismo financeiro introduz o conceito de valor narrativo e revela a distorção e a erosão do valor do fetichismo financeiro sobre os valores das pessoas e o mistério do valor narrativo.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: China is actively promoting common prosperity to address the contradiction of unbalanced and inadequate development. Financialization has become the backdrop for common prosperity. How understanding the changing connotations of common prosperity and the factors influencing it in this context becomes the subject of this paper. We argue that the imbalance between income from assets and labor and the new forms of value generation are the reasons why common prosperity is difficult to achieve. To justify this conclusion, this paper examines financialization from the critical perspective of the Marxist political economy, cites the financialization case in China and discusses the real and ideological challenges facing common prosperity. The paper analyzes the nature of a new form of fetishism, financialization fetishism, and introduces the concept of narrative value, thus exposing the distortion of people’s value ideology by financialization fetishism and the obscuring and erosion of labor value by the mystification of narrative value.
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    Ge, Yuemeng
  • Prática de vida de uma flapper chinesa do desenvolvimento da Mulher na China Articles

    Xu, Yanrui; Wang, Junwei

    Resumo em Português:

    Resumo: Yang Naimei (杨耐梅) é uma estrela de cinema chinesa da primeira metade do século XX. O estudo discute a prática de vida e o significado de Yang Naimei como uma flapper chinesa. Flapper se refere à garota moderna que cresceu na Europa e na América, na década de 1920, e desafia o estilo de vida tradicional. Yang Naimei é boa em atuar como uma mulher indisciplinada, na tela. Ela teve muitos relacionamentos em sua vida. Ela acumulou riqueza e reputação com sua carreira de atriz, que incorpora totalmente as características da flapper. No entanto, a sociedade da época não oferecia espaço suficiente para o desenvolvimento sustentável da geração de mulheres, como Yang Naimei, na vida econômica, política e pessoal. Com a sua juventude passada, ela foi eliminada pela indústria cinematográfica e sofreu com a pobreza e a doença, na segunda metade de sua vida. Tomando Yang Naimei como uma silhueta dos tempos, pode-se refletir sobre as voltas e reviravoltas do caminho de desenvolvimento das mulheres chinesas.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: As one of the earliest movie stars in China, Yang Naimei’s life reflects the process of professionalization and modernization of Chinese women in the early 20th century. This study discusses the life practices and significance of Yang Naimei as a Chinese flapper. Flapper refers to the modern girl who arose in Europe and America in the 1920s as a challenge to traditional lifestyles. Yang Naimei fully embodied the characters of the flapper. She often played an unruly woman on the screen, and she had many relationships in her life, accumulating wealth and a reputation with her acting career. However, society at that time did not provide enough space for the sustainable development of the women’s generation, like Yang Naimei, in economic, political and personal life. After the loss of her youth, she was disposed of by the film industry and suffered from poverty and disease in the latter half of her life. Taking Yang Naimei as an illustration of the times can reflect the twists and turns in the treatment of Chinese women offered by the society.
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    Zheng, Shuang
  • A relação entre o debate sobre o sistema monetário durante o Jin Oriental e as dinastias do sul e a região econômica de Zhejiang Leste Articles

    Yang, Yi; Tong, Jie; Chan, Zhou

    Resumo em Português:

    Resumo: Não apenas as famílias aristocráticas indígenas, mas também as famílias de imigrantes do norte que viviam no Leste de Zhejiang, estavam envolvidas nos debates sobre teoria monetária e pensamento político, na Dinastia Jin Oriental e Dinastias do Sul. Os debates geralmente se concentravam nos preços das commodities e no trabalho forçado no Leste de Zhejiang. Esse fenômeno histórico especial reflete duas questões. Por um lado, o caos causado pela guerra no Norte e as famílias de estudiosos, migrando para o Sul, promoveram muito o desenvolvimento do Sul da China, o que tornou os cinco condados do leste de Zhejiang as áreas mais importantes e ativas da economia. Por outro lado, reflete as mudanças de relacionamento entre imigrantes e nobres indígenas. Ou seja, as famílias aristocráticas indígenas e as famílias imigrantes do Norte cooperaram na economia para aumentar a prosperidade e o desenvolvimento do Leste de Zhejiang. Mais tarde, com o surgimento de “povo comum (寒人)”, o status econômico dos estudiosos foi cada vez mais impactado, o que resultou em ansiedade e consciência de crise dos nobres.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: Not only the indigenous aristocratic families but also northern immigrant families living in east Zhejiang were involved in the debates on monetary theory and policy thought in the Eastern Jin and Southern Dynasties. The debates were often focused on the commodity prices and forced labor in east Zhejiang. This special historical phenomenon reflects two questions. On the one hand, the chaos caused by the war in the north and scholar families migrating southward greatly promoted the development of southern China, which made the five counties in east Zhejiang the most important and active areas of economy. On the other hand, it reflects the relationship changes between immigrants and indigenous gentries. Namely, the indigenous aristocratic families and northern immigrant families cooperated in economy so as to enhance the prosperity and development of the east Zhejiang region. Later, with the rise of “common people (寒人)”, the scholars’ economic status was increasingly impacted, which resulted in the gentries’ anxiety and crisis consciousness.
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    Ma, Ji
  • Ansai peasant paintings: inheritance of chinese primitive culture and primitive philosophy Articles

    Chang, Yaqian; Zhou, Liming; Lu, Peng; Yasmeen, Samina

    Resumo em Italiano:

    Riassunto: La filosofia originale cinese è una sublimazione della coscienza culturale umana di base - la coscienza della vita e della riproduzione - che è l’unificazione del “Concetto di yin e yang” e del “Concetto di ciclo di vita “ in cui “lo yin e lo yang si uniscono per creare tutte le cose, e il ciclio dà una vita senza fine. La cultura originale cinese determina la visione filosofica, la visione artistica, il temperamento emotivo, la benessere psicologica e lo spirito nazionale della nazione cinese. Il sistema filosofico cinese, che rappresenta l’unificazione della cosmologia, dell’epistemologia e della metodologia della nazione cinese, è un sistema filosofico completo e maturo che si è formato nella società tardo primitiva molto prima delle Dinastie Xia, Shang e Zhou. La cultura originale cinese, dalla cultura della ceramica dipinta di 7.000 anni fa fino ai giorni nostri, dalla cultura archeologica sotterranea alla cultura di massa terrestre, è un concetto ampio di belle arti, determinato da una visione filosofica dell’arte plastica di osservare gli oggetti e prendere immmagini. La cultura originale e la filosofia originale della Cina primitiva sono ancora conservate in un’eredità storica estremamente ricca e completa nella vita sociale della cultura di massa. Per questo motivo la Cina è l’unico Paese tra le civiltà antiche che non aver subito una frattura culturale.

    Resumo em Inglês:

    Abstract: Chinese primitive philosophy, as the unity of cosmological ontology, epistemology and methodology of the Chinese philosophical system, is a complete and mature philosophical system formed in the late primitive society as early as before the Xia, Shang and Zhou Dynasties. It is also the unity of the concept of Yin and Yang and constant life that is sublimated from the human-beings’ basic cultural consciousness: life consciousness and reproduction consciousness. The Chinese primitive culture, from the painted pottery culture 7,000 years ago to today, from the underground archaeological culture to the group culture on the ground, is a plastic art based on the concept of viewing objects and taking images. It is a broad concept of fine arts that determines the philosophical view, artistic view, emotional temperament, psychological quality and national spirit of the Chinese nation. The most primitive culture and primitive philosophy in China have been preserved with extremely rich and complete historical remains in the group’s cultural and social life. It is for this reason that China is the only country with an ancient history of civilization that has not experienced a cultural break. The primitive culture and philosophical system of China, as the philosophical basis and main connotation of ethnic group culture, are completely accumulated in the ethnic groups’ social life. Folk art, which has accumulated the hundreds of millions of working masses’ wisdom in China, is the mother of the Chinese national culture and art that has been inherited from primitive society until today with distinct national and regional characteristics. It is a long-standing cultural form with the longest history, the widest mass participation, the most distinct regional characteristics and the richest cultural connotation in the Chinese national cultural form. The rapid development of the times makes the traditional folk customs and folk arts, which are generally deposited in the rural areas of China, become precarious. As a result, the research advantages of the unique human culture and the original culture of China will cease to exist. Therefore, it is an urgent historical task to make use of this advantage to study the original culture of China and the philosophical genes of the Chinese nation. Protection is imminent, and inheritance is the historical mission, which highlights the deeper significance of studying primitive culture and primitive philosophy in modern society.
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    Li, Ke
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